اشارة لمقررات الامانة العامة لمجلس الوزراء وتنفيذا لتوجيهات وزارة التعليم العالي والبحث العلمي اقامة قسم هندسة الحاسبات في جامعة الفارابي ندوته التخصصية حول مهارات الثورة الصناعية الرابعة ونوادي الذكاء الاصطناعي والتي تعد الاولى من نوعها في الجامعات العراق حيث شارك فيها البروفيسور ضياء الجميلي – مستشار رئيس مجلس الوزراء لشؤون العلمية والأكاديمية والذكاء الاصطناعي فضلا عن مشاركة عدد من المؤسسات العراقية الرائدة في دعم القطاع الرقمي في العراق (مؤسسة سيپار و اكاديمية اسوار و مؤسسة صناع العراق Makers) وبحضور اكثر من ٣٠٠ شخص من خريجي وطلبة واساتذة الجامعة فضلا عن حضور عدد من طلبة وخريجي الجامعات الأخرى من مختلف التخصصات الهندسية والعلمية والطبية والإنسانية لتطوير مهارات الحضور نحو ادوات ثورة الذكاء الاصطناعي ، وما لهذه المهارات الجديدة من دور في قيادة واقعنا و في رسم مستقبلنا القريب #شعبة_الإعلام_والعلاقات_العامة #جامعة_الفارابي
Posted by جامعة الفارابي – Al-Farabi University on Monday, November 4, 2024
In reference to the decisions of the General Secretariat of the Council of Ministers and in implementation of the directives of the Ministry of Higher Education and Scientific Research, the Department of Computer Engineering at Al-Farabi University organized a specialized seminar on the skills of the Fourth Industrial Revolution and Artificial Intelligence clubs, which is the first of its kind in Iraqi universities.
The seminar featured the participation of Professor Diyaa Al-Jumaily, Advisor to the Prime Minister for Scientific, Academic Affairs, and Artificial Intelligence, in addition to the participation of several leading Iraqi institutions supporting the digital sector in Iraq (Sipar Foundation, Aswar Academy, and Makers Iraq Foundation).
Over 300 people attended, including graduates, students, and faculty members of the university, as well as students and graduates from other universities from various engineering, scientific, medical, and humanities disciplines. The seminar aimed to develop attendees’ skills in the tools of the Artificial Intelligence revolution and highlight the role of these new skills in shaping our present and future.